به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آبان ۲۶، ۱۳۹۶

به ترامپ گفتند: شاهدت کیه؟ گفت: پوتینم

دونالد ترامپ توییت کرد: «به صداقت کلام پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که می‎گوید در انتخابات آمریکا دخالت نداشته، اعتماد دارم». سؤال اینجاست که الان روسیه باید درباره دخالت در انتخابات آمریکا جوابگو باشد یا فامیل‌های خود ترامپ؟ ما نمی‌دانیم. 
دونالد ترامپ بعدش گفت: «کی این نادان‎ها می‎فهمند برقراری رابطه با روسیه، یک کار خوب است و نه یک کار بد». خوشبختانه دغدغه اصلی مسئولان جهان در رابطه با روسیه یکی است؛ یعنی مردم می‌‌گویند نره، آنها می‌گویند بدوش. 

ترامپ اضافه کرد: «من می‎خواهم مشکلاتی مانند کره شمالی، سوریه، اوکراین و تروریسم را حل کنم و روسیه می‎تواند کمک بزرگی باشد».
وقتی قرار است دوتا مشکل بزرگ دنیا دست ‌به‌ دست هم بدهند تا مشکلات دیگر را حل کنند، یعنی مشکل جای دیگری است.
ترامپ گفت: «هربار که پوتین مرا می‌بیند، می‎گوید «من این کار را نکردم» و من هم واقعا باور می‎کنم که وقتی چنین چیزی می‎گوید کاملا صادق است».
به ترامپ گفتند شاهدت کیست؟ گفت پوتینم.
ترامپ گفت: «فکر می‎کنم پوتین از این بابت خیلی مورد توهین قرار می‎گیرد و این مسئله برای کشور ما خوب نیست».
به قول بچه‌های امروز، آدم وقتی قفلی می‌زند روی یکی همین می‌شود.
حالا اینجا را گوش کنید که شنبه در دومین روز از اجلاس اقتصادی «اَپک» که در ویتنام برگزار شد، رهبران آمریکا و روسیه در حد دست‌دادن و قدم‌زدن، دیداری غیررسمی داشتند و ملاقات رسمی آنها میسر نشد.  و درست بعد از اینکه ترامپ حرف‌های بالا را گفت و توییت‌هاش را کرد، پوتین در کنفرانسی خبری گفت: «عدم برقراری دیدار رسمی نشان از بحرانی‌بودن روابط مسکو- واشنگتن دارد» و برای آمریکا ناز آمد و آب پاکی را ریخت روی دست ترامپ و خلاص.  دقیقا همین کاری که ترامپ با روسیه می‌کند، ما با کسی که به همان گیر می‌دهد، انجام می‌دهیم. حتی وقتی بچه بودیم و زورمان به قلدر کلاسمان نمی‌رسید، براش نوشابه باز می‌کردیم و باهاش اعلام دوستی می‌کردیم. خیلی هم استراتژی خوبی است، عیبش این است که این دوستی یک‌طرفه است و طرف یکهو می‌آید توی کنفرانس خبری و با آبپاش همه گل‌های آدم را آب می‌دهد و تمام.

پوریا عالمی / شرق