به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۶

لیلا حاتمی در فستیوال فیلم برلین: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و عصبانیت و ناراحتی شدید خود از نحوه برخورد با معترضان در ایران را اعلام کنم

 لیلا حاتمی

شرم‌آور است که در کشور من شهروندان 
تنها به بهای جانشان می‌توانند 
اعتراض خود را بیان کنند

به گزارش فرارو، لیلا حاتمی در فستیوال فیلم برلیناله گفت: 
«می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و عصبانیت و ناراحتی شدید خود از نحوه برخورد با معترضان در ایران را اعلام کنم.»

این هنرپیشه ایرانی گفت: 
«شرم‌آور است که در کشور من شهروندان تنها به بهای جانشان می‌توانند اعتراض خود را بیان کنند.»

حاتمی این سخنان را اولین اظهار نظر سیاسی خود خواند.
ویدئو سخنان حاتمی بارها در شبکه های اجتماعی باز نشر شده است.

سخنان لیلا حاتمی واکنش‌های دوگانه‌ای را برانگیخته است. در حالی که برخی در شبکه‌های اجتماعی از اظهارات او به طور گسترده‌ای استقبال کردند اما عده ای نیز به انتقاد از سخنان او  پرداختند.

خبرگزاری فارس‌، در واکنش، این سخنان را “عجیب” و “دور از انتظار” توصیف کرد.

سایت اصولگرای مشرق  نیز در گزارشی از “جشنواره اشتباهات” حاتمی نوشت.


به نوشته مشرق حاتمی “حتی فن بیان اظهار نظر سیاسی را هم ندارد، چه برسد به اطلاعات دقیق سیاسی!”